woensdag 31 oktober 2007

GRIJP DE KANS OM ER DE VRUCHTEN VAN TE PLUKKEN!


Vrijwel iedere onderneming die tot de markt van de Balkan (w.o. Servië, Montenegro, Kroatië, Macedonië, Slovenië, Bosnië) wil toetreden, worstelt met vragen, problemen en dilemma's, voelt zich onzeker of is niet voldoende deskundig. Vindt u het ook risicovol om in de Balkan landen te gaan ondernemen, bent u bang dat u met lege handen terugkomt en de kansen van een succesvolle toetreding tot deze regio volledig moet laten varen? Bent u bezorgd dat u iets verkeerds gaat doen, geen goed relatienetwerk hebt en om die reden onvoldoende resultaten gaat realiseren?

U bent niet de enige. Uit cijfers en verschillende onderzoeken blijkt dat vele Nederlandse MKB bedrijven niet durven om die uitdaging aan te gaan. Toch hoeft het niet zo te zijn: ook u kunt succesvol tot de Balkanmarkt toetreden, waar u de gewenste doelstellingen kunt realiseren. Een deskundige inschakelen die u daarin begeleidt en ondersteunt, met als resultaat een maximaal effect, is de eerste stap die u moet nemen.

Het probleem bij zaken doen in de Balkan is vaak een gebrek aan (taal)kennis, vaardigheden en betrouwbare relatienetwerken. Bewust of onbewust hebben de ondernemingen om die reden voorstellingen in hun hoofd, die het zakendoen in de Balkan tot een angstaanjagende ervaring zou maken. Veronderstellingen die vaak niet kloppen en die als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen als u het probleem op de juiste manier aanpakt.

Ik begeleid en ondersteun Nederlandse ondernemingen die zich op Balkan landen oriënteren of in deze regio al ondernemen; zowel in oriëntatiefase (w.o. marktonderzoek, marketingstrategie, matchmaking met de partners in de regio, subsidiemogelijkheden) als implementatiefase (w.o. ondersteuning en begeleiding in de regionale relatienetwerken, import en export activiteiten). Nederlandse ondernemingen kunnen hierdoor de resultaten realiseren die ze zich hebben gesteld.

Ik heb me officieel vanaf het begin van het jaar 2007 toegelegd op het begeleiden en ondersteunen van Nederlandse ondernemingen bij zaken doen in de Balkan regio. Het zou zonde zijn als ik mijn diensten aan de Nederlandse bedrijven niet ter beschikking zou stellen, want daarmee onthoud ik hen de kans om er de vruchten van te plukken. Ik heb al een aantal bedrijven de weg gewezen hoe ze op die markt beter kunnen opereren.

Hebt u interesse in het zakendoen in de Balkan? Neem voor vragen contact op met

Marina Milenkovic

Stuur dan een e-mail naar info@sermaya.nl
of bel naar 06-26582695

Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

www.sermaya.nl

Geen opmerkingen: