vrijdag 3 juli 2009

ACTIEF WERKEN AAN UW BUSINESSPLAN IN 5 ADVIESGESPREKKEN

U hebt een businessplan opgesteld om tot de Balkanmarkt toe te treden. Dat moet wel, want zonder een businessplan kan uw bedrijf geen succes in de regio boeken. En uw businessplan ziet er goed uit, vindt u zelf. Er is niets mis met uw strategie, u hebt de doelstellingen duidelijk gedefinieerd en het actieplan uitgewerkt, maar…. u wilt het zeker weten of u op het juiste spoor zit. U kent ook niemand in Nederland die in dezelfde branche in de Balkan regio onderneemt en als dat al zo zou zijn, was u natuurlijk nooit aan zo een avontuur begonnen. U twijfelt misschien wel aan uw doelgroep benadering, uw marketingstrategie, uw break-even point of aan de door u gedefinieerde succesfactoren.

Uw businessplan fine-tunen vindt u noodzakelijk! Veel bedrijven slagen erin een gedegen businessplan op te zetten. Ze maken een slim, goed doordacht businessplan die van het begin tot het eind goed uitgewerkt is. Hoe komt het nou dat het zo moeilijk is om zo'n degelijk businessplan te maken waarmee u in de Balkan regio wilt ondernemen?

Een gedegen onderzoek en een juiste doelgroep benadering hebben bij veel ondernemers die in de Balkan ondernemen echter vaak geen prioriteit. Van nature denken ze dat alles op zijn pootjes terecht komt, want 'daar hebben ze gebrek aan alles, dus mijn product verkoopt wel'. Ze besteden hun tijd liever aan de definiëring van de doelstellingen. En een professionele Balkan adviseur, die voor hen een onderzoek zou kunnen verrichten, is een kostbare zaak.

Maar ook een goed onderzoek is op zichzelf niet genoeg om een gedegen businessplan op te zetten. Er zijn namelijk ook psychologische factoren die een rol spelen, een bedrijfscultuur die voor het stellen van doelstellingen bepalend is. Hoe zet je mensen in de regio aan tot actie? Hoe kun je hun gedrag sturen? Kennis hiervan is nodig om een businessplan te maken dat daadwerkelijk tot klanten en hoge inkomens leidt!

En dat is wat u gaat krijgen van SERMAYA. Vanuit mijn expertise als Balkan adviseur help ik bedrijven hun businessplan verbeteren!

Wat biedt SERMAYA…

- Ondersteuning met specifieke kennis,
- Informatie uit het eigen netwerk in de regio, om doelgerichte ondersteuning aan u aan te kunnen bieden,
- Advies geven over uw businessplan door kritische vragen te stellen en argumenten aan te dragen,
- Advies geven t.b.v. de definitieve fine-tuning van uw plan,
- Ondersteuning om uw businessplan in een 'compelling form' te zetten, zodat u niet alleen inzicht en focus krijgt, maar ook een waardevolle tool in relatie met potentiële business/netwerk partners in de regio,
- Ondersteuning met kennis over de bedrijfscultuur in de regio, 'tips en trucs' leren om succesvol zaken te doen in de regio,
- Leren wat effectief is om te doen om meer klanten te krijgen in de regio,
- Leren beter te netwerken en relaties te onderhouden.

De kosten van het gehele programma bedragen € 2.450 excl. BTW.

Wat krijgt u hiervoor…

- 5 adviesgesprekken van 1,5 uur waarin u ondersteuning, begeleiding, advies krijgt om eigen business plan te fine-tunen. Locatie van gesprekken is in overleg te bepalen.
- 5 keer feedback per e-mail op uw businessplan.

Aan 5 adviesgesprekken van 1,5 uur is feedback via e-mail gekoppeld. Dit betekent dat u na een adviesgesprek van 1,5 uur uw aangepast businessplan aan mij kunt sturen. Ik geef u dan adviezen die specifiek zijn toegespitst op uw situatie.

Wilt u ook ondersteuning met het fine-tunen van uw businessplan? Meld u dan aan door een e-mail te sturen naar info@sermaya.nl. U ontvangt dan een digitaal intakeformulier. Daarin kunt u aangeven welke specifieke ondersteuning u nodig heeft. Op die manier bereid ik adviesgesprekken voor, waarin uw vragen worden beantwoord.

Nog vragen?
Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie? Aarzel dan niet me te bellen (06-26582695) of te mailen (info@sermaya.nl). Ik sta u graag te woord!

Geen opmerkingen: